Turizam se i u Slavoniji i Baranji polako, ali sigurno vraća na brojke prije korone, pa se od 2022. puno očekuje. No očekivanja su jedno, a situacija na terenu, gdje lokalna zajednica vodi glavnu riječ nešto drugo. A Baranja, i mađarski i hrvatski dio doista imaju što za ponuditi. Prije svega ljude kao možda i, uz vino, baštinu i prirodu najbolji brend.
„Upravo stoga je osmišljen i provodi se projekt Manjine kao mostovi između zajednica gdje smo uključili hrvatsku manjinu u Mađarskoj i mađarsku manjinu u Hrvatskoj koji nam daju podršku u povezivanju dviju zajednica kroz jezičnu podršku ali i kulturolorško poznavanje situacije s obje strane granice", kaže direktorica Turističke zajednice Osječko-baranjske županije Ivana Jurić.
Na projektu i hrvatska i mađarska strane rade na razvijanju zajedničkih turističkih proizvoda, a o tome je više riječi bio i na popratnoj panel diskusiji s mađarskim i hrvatskim turističkim stručnjacima.
„Ono što mi možemo ponuditi zajedno s mađarskim kolegama je taj nekakav odmak od urbanizacije i malo drugačiji oblik city breaka, a to je da ipak imamo danas ne tako masovan turizam nego individualan pristup i naravno domaćinstvo po čemu smo vrlo poznati", kaže Ivan Kelić iz katedre za marketing Ekonomskog fakulteta u Osijeku
Na panel diskusiji sudjelovali su i gosti iz Pečuha iz tamošnje kulturne četvrti Zsolnay- turističkog brenda grada i regije.
„Danas smo ovdje kako bi ojačali društvene i kulturne veze s Osijekom i Osječko-baranjskoj županijom. Planiramo aktivnosti s osječkim Kulturnim centrom povodom proslave 50. obljetnice prijateljstva Osijeka i Pečuha i radujemo se suradnji", kaže voditelj Ureda Kulturne četvrti Zsolnay u Pečuhu Péter Bánkuti.
Suradnji koja traje pola stoljeća, a prijateljstvo dvaju naroda i puno duže koja budućnost između ostalog vidi i u turizmu.