STV Live
Nedjelja, 05. svibanj 2024.
25°C
"Izaberi posao koji voliš, i nećeš morati raditi ni dana u životu" -Konfucije

Osječko-baranjska

BROJNE AKTIVNOSTI: Na 22. Tjednu mozga o neuroznanosti uče i oni najmlađi

Jeste li ikada čuli za kralja ovisnog o računalnim igricama? Osječki osnovnoškolci jesu i to u sklopu radionice „Vitez Akul i kralj koji se preigrao“. Jedna je to od brojnih aktivnosti 22. Tjedna mozga kojim će se i ove godine na zanimljiv i interaktivan način neuroznanost pokušati približiti svim uzrastima.

Na 22. Tjednu mozga o neuroznanosti uče i oni najmlađi
Tjedan mozga

Da priče za djecu u sebi nekad nose i ozbiljnu problematiku potvrđeno je na radionici u osječkom GISKO-u.  Na primjeru poznate slikovnice „Vitez Akul i kralj koji se preigrao“ djeci je približena tema digitalne tehnologije, ali i problemi do kojih ona može dovesti među kojima je i ovisnost o računalnim igricama.

Znam da tehnologija može biti opasna i neopasna. Ne koristim ju toliko često i znam da neka tehnologija može biti jako pomoćna i jako puno pomoć ljudima, kaže učenik OŠ Mladost Ivor.

Ja ju dosta često koristim jer mi nekad treba za zadaću, nekad u slobodno vrijeme, a nekada kad me tata i mama zovu pa moram. Ja mislim da je opasno ako idemo na neke stranice koje imaju uskličnik na sebi i opasno je kada nam netko pošalje poruku ili nas nazove da im odgovaramo i da im se javim, kaže učenik iste škole Luka.

Riječ je o bibilioterapijskoj radionici koja je prilagođena učenicima četvrtih razreda osnovne škole, a koja kod njih kroz igru razvija empatiju.

Kroz vođeno čitanje jedna interakcija zapravo gdje dobiju uvid i spoznaju o tome što je problem i problemska slikovnica kao takva je odličan način vođenja i u interakciji s njima tražimo rješenja. Tehnologija je potrebna, ali ona je samo jedan od alata učenja, zabave i na nama je odraslima odgovornost da to pratimo i nađemo nekako pravu ravnotežu rekla bih i ponudimo sve sadržaje koji mogu biti možda paralelni i da se razviju u zdrave osobe i shvate da je to samo dio i alat u njihovom životu, kaže Suzana Biglbauerknjižničarka u GISKO-u.

Jedna je to od aktivnosti koje se provode u sklop 22. Tjedna mozga u Osijeku, a kojim se nastoji popularizirati neuroznanost. Među glavnim temama ovogodišnjeg iznanja našle su se: interakcija živčanog i probavnog sustava, postnatalni razvoj mozga te stupnjevi stanja svijesti.

Ovdje u mojim rukama možete vidjeti dva mozga dvije vrste životinja. Ovdje imamo majmuna, a ovdje imamo krokodila. Važno je napomenuti kada dođemo na Tjedan mozga da ne razmišljamo samo o mozgu čovjeka već i o mozgovima životinja koji su stvarno fascinantni. Možete vidjeti po samom obliku mozak krokodila koliko je drugačiji od mozga primata. Mi imamo sličan mozak ovome, a ovo bi bio mozak jednog krokodila. Vidimo izražene funkcije i sve ostalo, a više o tome možete sazbnati na našem Tjednu mozga u rektoratu na našim predavanjima, kaže Ivona Hlaj, Organizacijski odbor Tjedna mozga.

Svakako za pohvaliti je rad naših darovitih mladih ljudi koji iskazuju podršku ovakvim projektima. Osječko-baranjska županija je do sada davala potporu i davat će ubuduće svemu onome što smatramo da je korisno, a prije svega na edukaciju mladih i osvještavanje ovako važnih tema, kaže zamjenik župana osječko-baranjskog Josip Miletić.

Tjedan mozga traje do ove nedjelje, a već sutra na rasporedu je niz novih predavanja, među ostalim, o mikrobIma u borbi protiv depresije, art terapiji i utjecaju stresu. Detaljan program i dodatne informacije mogu se pronaći na web stranici i društvenim mrežama Odjela za biologiju Osijek.