Iz programa izdvajamo
PREDIKTIVNI MODELI STROJNOG UČENJA U GRAĐEVINARSTVU: IM4StEM za otporniju i održivu gradnju
U sklopu projekta IM4StEM, 14. studenoga 2025. godine uspješno je održana radionica Prediktivni modeli strojnog učenja u građevinarstvu: IM4StEM za otporniju i održivu gradnju, koja je okupila gospodarstvenike, nastavnike i istraživače iz područja građevinarstva, računarstva, arhitekture i znanosti o materijalima. Posebna vrijednost događanja istaknuta je kroz snažnu interdisciplinarnu komponentu projekta IM4StEM, financiranog sredstvima Erasmus+ programa, s ciljem povezivanja znanja, prakse i suvremenih digitalnih tehnologija u graditeljstvu.
Sudionici su imali priliku sudjelovati u predavanjima troje stručnjaka s međunarodnim iskustvom – prof. dr. sc. Marijane Hadzima-Nyarko, izv. prof. dr. Miljana Kovačevića i prof. dr. sc. Emmanuela Karla Nyarka. Kroz svoja izlaganja predstavili su primjenu inteligentnih metoda, strojnog učenja i inovativnih materijala u procjeni potresnog rizika, predviđanju svojstava betona te razvoju pametnih i otpornijih konstrukcija. Tijekom otvorene diskusije razmatrane su mogućnosti interdisciplinarne suradnje te daljnjeg razvoja alata i modela koji mogu doprinijeti sigurnijoj i održivoj gradnji.
Radionica je imala i snažnu društvenu dimenziju jer je u njezinoj provedbi i sudjelovanju bio zastupljen značajan broj žena u STEM području. Takva zastupljenost iznimno je važna u kontekstu poticanja jednakih mogućnosti, vidljivosti i aktivnog uključivanja žena u inženjerske i tehnološke discipline. Njihov stručni doprinos potvrđuje kako STEM područja sve snažnije dobivaju žensku perspektivu, inovativnost i profesionalnu snagu.
Ovakva događanja imaju višestruku važnost jer potiču primjenu umjetne inteligencije i strojnog učenja u građevinarstvu, jačaju međunarodnu suradnju i razmjenu znanja, razvijaju nove kompetencije studenata i mladih istraživača te doprinose razvoju održivih i otpornijih konstrukcija. Projekt IM4StEM ovim je događajem još jednom potvrdio svoju važnu ulogu u razvoju stručnih i istraživačkih kapaciteta te kao korak prema modernoj, digitalnoj i održivoj gradnji.


6°C