Posljednje kockice slažu se u istočnom dijelu Tvrđe od Gradske uprave, koje će stvoriti sliku stare osječke jezgre kako će izgledati u bližoj budućnosti. Radovi su do sada bili vrlo opsežni, a osim estetike, najbitnije za sve one koji žive, rade ili jednostavno vole boraviti u Tvrđi, nalazi se ispod zemlje.
- Govorimo o instalacijama koje su stare 300 i više godina, mi ovaj put radimo sveobuhvatnu rekonstrukciju kompletne komunalne infrastrukture. Apsoulutno sve ide novo, poboljašat će se funkcionalnost. Omogućit će se bolje funkcioniranje i poslovnim subjektima. Ne bi smjelo biti više zastoja radi pucanja cijevi, nedostatnog kapaciteta, kaže Krunoslav Plećaš iz Upravnog odjela za EU projekte Grada Osijeka.
Do kraja veljače bit će završena Franjevačka ulica, te će ona kao i ostatak istočnog dijela Tvrđe biti stavljena u promet. No, kao što će to postati realnost i za cijelo područje, samo za pješake. Dostavna vozila moći će kao i u drugim pješačkim zonama nakratko zadržati, no klasičnog parkiranja više neće biti.
- Imat ćemo jednu iznimku, upravo ova Franjevačka ulica u kojoj se sada nalazimo. Tu su predviđena između ovih stabala parkirna mjesta, ali za posebne namjene. Prvenstveno za hotele i druge smještajne kapacitete, mjesta koje će oni naravno plaćati, kaže zamjenik gradonačelnika Osijeka Dragan Vulin.
U Tvrđi živi dvjestotinjak stanovnika koji će također kao i svi posjetitelji, osim ako nemaju svoj ulaz, odnosno primjerice dvorišni parking, mjesto za automobil morati potražiti negdje dalje. U Osijeku je ionako primjetan nedostatak parkirališnih mjesta, pa će se pokraj Centra za posjetitelje graditi nadzemna garaža na kat, a barem neko vrijeme stanari neće morati brinuti.
- Privremeno ćemo ovdje napraviti gdje je bio depo građevinskog materijala na istočnom dijelu Tvrđe, parkiralište za stanare. Prviremeno parkiralište namijenjeno je isključivo stanarima istočnog dijela Tvrđe koje više neće moći parkirati ispred svojih objekata, ovo je relativno blizu. Napravili smo popis, bit će stotinjak parkirnih mjesta, kaže Vulin.
Središnji dio Tvrđe, Trg Svetog trojstva i okolne ulice prema planu trebale bi biti gotove do rujna, dok će zapadni dio biti obnovljen tijekom iduće godine.
A, sve skupa, unatoč rastu cijena materijala, za sada ne bi trebalo koštati više od 130 milijuna kuna, od čega je 65 milijuna kuna bespovratno iz EU fondova. Ostatak osigurava Grad, ali obećanje je kako će se u sve uključiti i država.