I službeno je potvrđeno ono što mnogi već dugo znaju – Slavonci i Baranjci, pogotovo oni iz Osječko-baranjske županije najsrdačniji su gostoprimci u cijeloj Hrvatskoj. U ovogodišnjoj dodjeli nagrada Traveler review awards Hrvatska se svrstala među top pet najnagrađenijih zemalja online platforme booking.com, a Osječko-baranjska županija kao predvodnica kontinentalnog turizma proglašena je najsrdačnijom regijom.
- Ono što svi vi znate, i o čemu stalno govorimo, da je Slavonija i Baranja, da je istok Hrvatske do nedavno bio pomalo, i često smo to naglašavali jedan skriveni biser u Republici Hrvatskoj, pomalo samozatajna regija, ali evo i ovim priznanjem vidimo da to više nije tako. Poznato nam je da ljudi koji dođu u Slavoniju i Baranju vrlo često i za stanovnike i naše županije i istoka Hrvatske vole reći da su srdačni, gostoprimljivi, veseli ljudi, to je zaista tako, kaže zamjenik župana osječko-baranjskog Mato Lukić.
A upravo ljudi su, uz sve ostalo što Osječko-baranjska županija nudi; prirodne i povijesne ljepote, kulturnu baštinu, te eno i gastro ponuda, još jedan pravi turistički mamac, sada i međunarodno poznat i priznat.
- Ono što je najvrjednije u turizmu su ljudi, kao ni u jednoj drugoj djelatnosti turizam čine upravo oni koji stvaraju proizvode, koji pružaju uslug, koji sa srcem stvaraju proizvode koje nude i onda je i poseban doživljaj komunikacije s domaćinom, s proizvođačem kulena, rakije i vina koji vam posvećuju vrijeme i pričaju i svojim malim tajnama i načinima na koju doživljavaju i svoju autentičnost, ali i autentičnost prostora i proizvoda koji nude, kaže direktorica Turističke zajednice OBŽ Ivana Jurić.
Da je s ovim receptom turizam osječko-baranjske županije na dobrom putu pokazuju i brojke. U prošloj godini zabilježeno je čak 40% turista više nego godinu prije, odnosno 2% više nego čak i rekordne 2019. godine. Cijela destinacije Slavonije ovih je dana predstavljena i britanskom tržištu na velikom sajmu Destionations, i to na malo drugačiji način.
- Oni su se vrlo ugodno iznenadili otkrivši koje sve vrijednosti imamo, a glavni motiv putovanja za tržište Velike Britanije je upravo kultura kojom ovaj prostor obiluje. Tako da vjerujemo i da tijekom ove 2023. godine, ali i dalje našu turističku priču će sve veći broj gostiju otkrivati, kaže Jurić.
U samoj županiji ističu i kako svoj doprinos razvoju kontinentalne turističke destinacije nastoje dati nizom potpora za razvoj svim sudionicima u turizmu te organizacijom brojnih manifestacija koje podižu ponudu na višu razinu.