STV Live
Četvrtak, 25. travanj 2024.
14°C
"Izaberi posao koji voliš, i nećeš morati raditi ni dana u životu" -Konfucije

Osječko-baranjska

RADOVI NAPREDUJU PUNOM PAROM: Po završetku obnove Tvrđa više neće biti najveće parkiralište u Osijeku

Veliki radovi na obnovi osječke Tvrđe napreduju punom parom, a nakon što se ovih dana kraju privede istočni dio, kreću i radovi na zapadnom dijelu barokne jezgre. Zajedno s radovima započelo je i izmještanje prometa iz Tvrđe koje bi po završetku projekta trebalo postati i još rigoroznije, no zato bi se trebale ponuditi alternative za parkiranje u ovom dijelu grada.

Radovi na izmjeni kompletne komunalne infrastrukture na istočnom dijelu osječke barokne jezgre skoro su završeni. Najobimniji radovi su na izmjeni kanalizacijskog sustava, no mijenjaju se i instalacije vodovoda, toplovoda, te električne energije i interneta. Po završetk na istoku građevinska oprema seli se na zapadni dio Tvrđe, a infrastruktura će se obnavljati na potezu od trga Vatroslava Lisinskog do trga Svetog Trojstva.

"Naravno, nećemo raskopati cijeli trg odjednom, nego ćemo to raditi dio po dio, a krenuvši od sjevera prema jugu. Znači, to će se dogoditi kroz, krenut ćemo s radovima kroz ulicu, pa onda nekako trebat će sigurno dva do tri tjedna dok se dođe do samog trga, tako da predvidivo nekakvo vrijeme, ući ćemo već u dvanaesti mjesec kada se to bude događalo na trgu", kaže voditeljica projekta Sanja Scitovski.

Na središnjem trgu u Tvrđi postaviti će se nove kamene ploče koje će biti veće i – šarenije. Ono što svakako najviše zanima stanovnike i posjetitelje Tvrđe je što će biti s prometom. Kao što je slučaj otkad su započeli radovi, i po njihovom završetku na prostor Tvrđe automobilom će moći samo stanari, dostavna vozila i oni s posebnim propusnicama, a i njih će biti manje od sadašnjih četiristotinjak. Ulaza će biti dva, južni u Franjevačku ulicu i zapadni koji će dobiti i mini kružni tok.

"S tim da će biti odmah na ulazu u ulicu stupići, oni koji se uvlače u pod, dakle u zemlju, u tlo. Oni koji imaju dozvolu, tehničko rješenje ćemo tek vidjeti hoće li to biti QR kod, poziv ili na neki drugi način, prepoznavanje tablica, dakle oni će moći ovdje ući", kaže zamjenik gradonačelnika Osijeka Dragan Vulin.

Što se pak tiče parkiranja u ovom dijelu grada, ovaj problem planira se u prvoj fazi djelomično riješiti naglaskom na podzemnu garažu ispod Eurodoma. U drugoj pak, planira se izgradnja potpuno novog višeetažnog parkirališta.

"U okviru projekta izmještanja remize i Centra za posjetitelje planirana je garaža na više nadzemnih etaža, više katova koja bi onda trebala malo trajnije riješiti problem parkiranja i za posjetitelje Tvrđe i za sve one koji su poslom ili na bilo koji drugi način vezani uz Tvrđu, a u jednim od budućih projekata planiran je i pješački pothodnik ispod Trpimirove ulice", kaže Vulin.

Tako će se povećati sigurnost na ovom ulazu u Tvrđu, koji uz to više neće biti cestovni, već samo pješački. Kada bi nadzemna garaža, kao i pothodnik trebali biti dovršeni za sada nije poznato, no jasno je kako osječka barokna jezgra više nikada neće biti najveće besplatno parkiralište u gradu.