STV Live
Petak, 19. travanj 2024.
3°C
"Izaberi posao koji voliš, i nećeš morati raditi ni dana u životu" -Konfucije

Osječko-baranjska

POTENCIJAL ZA GOSPODARSKI RAZVOJ BARANJE: Popovac i Kamenac povezani novoizgrađenom prometnicom

Dobra prometna povezanost ključ je boljeg i bržeg gospodarskog razvoja svake sredine, pa tako i općina Kneževi Vinogradi i Popovac u Baranji, koje su povezane novom prometnicom. Nedavno je završena izgradnja i posljednje dionice ceste između Popovca i Kamenca, koja tamošnjim žiteljima uvelike skraćuje put do Osijeka ili mađarske granice.

Popovac i Kamenac povezani novoizgrađenom prometnicom
Popovac i Kamenac povezani novoizgrađenom prometnicom

Nova cesta i novi potencijal za gospodarski razvoj Baranje. Bez velike pompe i svečanih otvaranja u prometu je novoizgrađena prometnica, koja preko Banovoga brda povezuje Kamenac i Popovac.

- Unatrag  3 ili 4 godine intenzivirali smo radove na ovoj dionici. Završili smo je. Dugačka je 5 i pol kilometara, vrijednosti skoro 24 milijuna kuna. Cesta koje dugo vremena bila potrebita omogućava sada kvalitetniju komunikaciju između stanovnika općina na području Baranje, ali ono što je ključno daje mogućnost kvalitetnijeg i boljeg razvoja turizma ovdje, kojeg, na kraju krajeva, i razvijamo i puno investiramo u to sve, kaže župan osječko-baranjski Ivan Anušić.

Tvrde to i općinski načelnici Popovca i Kneževih Vinograda, koji novu prometnicu smatraju kapitalnom investicijom za cijelu Baranju.

Puštanjem u promet ove prometnice zasigurno privući ćemo nove posjetitelje i nove goste, a ono što je još važnije i nove investitore na području naših općina, odnosno na području Banovog brda. Između ostalog, ova cesta zasigurno će generirati novi promet roba, usluga, ljudi kroz Baranju, kroz naše općine, što može generirati samo određenim benefitima, kaže načelnik Općine Kneževi Vinogradi Vedran Kramarić.

Ova cesta je od krucijalne važnosti za samu Općinu, a ponajviše za samo mjesto Popovac, koje više nije mjesto u kojemu se autobus okreće, nego je prometno povezano s Općinom Kneževi Vinogradi. Naravno da očekujemo i razvoj turizma na ovome području. U postupku smo mijenjanja prostornih planova, upravo zbog razloga što se pojavilo nekoliko potencijalnih investitora, koji upravo baš uz ovu dionicu traže izmjene kako bi mogli razvijati ruralni turizam. Ono što bih htio istaknuti da se i prometno značajno skraćuje put prema Osijeku. Ako idete na dravski most, na Tvrđu, smanjuje se 10 kilometara od mjesta Popovca, a ako idete na Višnjevac, onda se smanjuje za 5 kilometara., kaže načelnik Općine Popovac Zoran Kontak.

Sve je krenulo još 2012. godine, a produljilo se zbog rješavanja imovinsko-pravnih odnosa. Proteklih mjeseci izgrađena je i posljednja poddionica duga nešto više od 2 kilometra.

Najveća, najobimnija, najzahtjevnija budući da tu u naravi nije uopće postojala trasa lokalne ceste, tako da se morala probijati. Tu smo započeli u 2021. i završili u 2022. Tu je ukupna vrijednost radova bila 10 milijuna 950 tisuća kuna., kaže Lejla Ševo, ravnateljica Uprave za ceste OBŽ.

- Trasa je vrlo zahtjevna, kao što možete vidjeti, vrlo su duboki usjeci i vrlo velike količine zemljanih radova je trebalo napraviti prije nego što bi se došlo do nekakve konstrukcije tako da su radovi bili iznimno zahtjevni i komplicirani. Ja mislim da će nas asfaltni sloj poslužiti dugo, dugo godina. Nadam se da će nas i nadživjeti sve, kaže Tomislav Zorić, šef gradilišta, Gravia d.o.o.

A nadaju se u Baranji i novim ovakvim investicijama. Jedan od prioriteta Općine Popovac je proširenje ceste kroz samo naselje.

- Razgovarali smo s načelnikom Općine Popovac i predložio je i upozorio na problematiku sužene te ceste na ulazu u samo mjesto, gdje na kraju krajeva može postati problematično u smislu crne točke danas, sutra, što naravno ne želimo imati, i već sljedeće godine u plan naše Županijske uprave za ceste stavit ćemo i proširenje te ceste, tako da ćemo cestu stvarno dovesti u stanje da bude u potpunosti sigurna, kaže Anušić.

Inače, ovo je sada druga cesta koja prelazi preko baranjskoga brda i povezuje mjesta s jedne i druge njegove strane znatno kraćim dionicama.