Osječko-baranjska
ISTRAŽIVANJE NA 215 UČENIKA: Učenici dobrog uspjeha otporniji u kriznim situacijama od odlikaša
Pandemija koronavirusa uzrokovala je zdravstvenu krizu globalnih razmjera koju su na osobit način osjetili djeca i mladi. Suradnjom roditelja, škole, stručnjaka i provođenjem kvalitetnih edukativnih programa osnaživanja može se utjecati na otpornost učenika krizne situacije. A kako su se s korona-krizom nosili učenici Osnovne škole Ivana Kukuljevića Belišće istražila je udruga PUKS – Podrška u kriznim situacijama, koja među ostalim, provodi preventivne programe.

Koliko su spremni nositi se s kriznim situacijama?
Udruga PUKS provjerila je kod 215 učenika od petog do osmog razreda belišćanske Osnovne škole Ivana Kukuljevića, u istraživanju koje je provedeno tijekom prvog polugodišta. Razlike u stavovima učenika o otpornosti u kriznim situacijama s obzirom na spol, dob i razred nisu utvrđene. No školski uspjeh se pokazao statistički značajnim.
"Pokazalo se da učenici dobrog uspjeha su otporniji u kriznim situacijama od učenika vrlo dobrog ili odličnog uspjeha. Kada smo razgovarali o tome i pokušali interpretirati rezultate zašto je tomu tako, došli smo do zaključka da su zapravo oni na neki način životno otporniji, pripremljeniji i da je sigurno tome pridonijela i okolina u kojoj dijete odrasta", kaže članica Udruge PUKS Dajana Vinković.
To je otvorilo pitanja za buduća istraživanja.
"Da moramo uključiti i obitelj, primjerice strukturu obitelji, možda naobrazbu oca i majke, materijalni standard i slično. Sve te nekakve dodatne varijable i faktore koji bi sigurno utjecali na možda pouzdanije i valjanije rezultate", kaže Vinković.
Pokazalo se i da su preventivni programi i radionice osnaživanja ove udruge pozitivno utjecali na otpornost učenika. Zahvaljujući tome oni su se unatoč izazovima uzrokovanim pandemijom u velikoj mjeri uspješno prilagodili i oslonili na vlastite te resurse zajednice.
"Tijekom drugog polugodišta želimo ponovno učenike aktivirati u radionicama da vidimo koliko su od prijašnjih radionica koje smo obradili dok su bili razredna nastava koliko im je ostalo u sjećanju kroz „Sedam navika sretne djece“. Međutim, prije nego što završe osnovnu školu želimo provesti „Sedam navika sretnih tinejdžera“ da se još jednom temeljito osnaže prije odlaska u srednju školu", kaže predsjednica Udruge PUKS Vanesa Šerić.
Udruga PUKS – Podrška u kriznim situacijama rezultate istraživanja inače, predstavila je na 3. međunarodnom stručnom skupu Odjela za psihologiju Hrvatskog katoličkog sveučilišta u Zagrebu.