STV Live
Četvrtak, 02. veljača 2023.
2°C
"Budite svoji, svi ostali su ionako već zauzeti" -O. Wilde

Osječko-baranjska

INVESTICIJA VRIJEDNA 35 MILIJUNA EURA: Za dvije i pol godine Luka Osijek dobit će novi terminal za rasute terete

Osijek je oduvijek poznat kao grad na Dravi, no iako je ova rijeka u prošlosti bila njegova žila kucavica, posljednjih desetljeća riječni promet nažalost sve više zamire. Negativne trendove trebao bi promijeniti novi, gotovo 35 milijuna eura vrijedan terminal za pretovar rasutih tereta koji će biti izgrađen u sljedeće dvije i pol godine.

Za dvije i pol godine Luka Osijek dobit će novi terminal za rasute terete
Za dvije i pol godine Luka Osijek dobit će novi terminal za rasute terete

Zatvaranjem stare Luke Osijek 2015. godine lučke aktivnosti premještene su iz neposredne blizine osječke bolnice na novu lokaciju u neurbaniziranom dijelu grada. Već tada govora je bilo o izgradnji novog terminala za rasute terete, no na početak radova čekalo se sve do ove godine. Glavni cilj projekta izgradnje novog terminala je povećanje učinkovitosti, sigurnosti i zaštite okoliša, te smanjenje troškova, u skladu sa zahtjevima Europske unije.

- Najzahtjevnije će biti izgraditi okomitu obalu jer zapravo ti radovi koji su vezani za vodu uvelike ovise o vodostaju, dakle o uvjetima za rad. U sklopu projekta će se izgraditi znači 240 metara okomite obale, isto tako izgraditi će se četiri kolosijeka, dobit će se nova dva veza za privez plovila, znači dva plovila će moći biti privezana na terminalu, izgraditi će se usipni koš, izgradit će se otvorena skladišta za rasuti teret, kaže ravnateljica JU Lučke uprave Osijek Iva Horvat.

Ukupna vrijednost projekta je gotovo 35 milijuna eura, od čega je vrijednost samih radova 24 milijuna. Iz europskog kohezijskog fonda osigurana su bespovratna sredstva u iznosu od 25 i pol milijuna eura, a još su četiri i pol milijuna osigurana iz državnog proračuna. Predviđeni rok za dovršetak radova je 28 mjeseci. U Gradu Osijeku ističu kako ova velika investicija donosi bolju prometnu povezanost i doprinosi razvoju gospodarstva.

- Ono što uvijek kad nam dolaze investitori, kada se raspituju što to Osijek nudi uvijek među prvim ističemo tu prednost prometne povezanosti na sve načine. Evo prošle godine svjedočimo i izgradnji cestovnog koridora 5c u punom profilu do Belog Manastira. Očekujemo relativno brzo i spoj s Mađarskom, govorimo o željezničkoj infrastrukturi, zračnoj luci, a ono što uvijek ističemo je upravo i riječna luka, odnosno Luka Osijek, kaže zamjenik gradonačelnika Osijeka Dragan Vulin.

Podsjetio je i kako će na lokaciji stare Luke kod KBC-a Osijek do kraja godine biti završen spoj šetnice gornjeg i donjeg grada što se čekalo generacijama. Župan osječko-baranjski Ivan Anušić istaknuo je pak kako je projekt izgradnje novog terminala za rasute terete od važnosti za cijeli istok Hrvatske. No, ponovno je upozorio i na problem neplovnosti rijeke Drave.

- Moramo naglasiti i problem koji je još uvijek neriješen, a to je problem čišćenja korita rijeke Drave, ne samo Drave nego i svih rijeka, i Save i Dunava i Drave, radi se o problemu neplovnosti rijeke Drave u određenim vremenskom periodu kada su niži vodostaji, i mislim da je to još jedna tema, još jedan problem koji moramo u budućnosti rješavati, kaže župan osječko-baranjski Ivan Anušić.

Stoga preostaje vidjeti hoće li se investicija od 35 milijuna eura u novi terminal na rijeci po kojoj teretni brodovi sve manje mogu ploviti isplatiti, ili je prioritet ipak trebao biti osigurati plovnost Drave.