STV Live
Srijeda, 18. prosinac 2024.
-0°C
"Izaberi posao koji voliš, i nećeš morati raditi ni dana u životu" -Konfucije

Osječko-baranjska

REAGIRALI NA POSKUPLJENJE JAVNOG GRADSKOG PRIJEVOZA: Možemo: ''Veća subvencija bi javni prijevoz učinila pristupačnijim za sve građane''

Krajem prošle godine, osječki GPP objavio je nove cijene svojih usluga koje su stupile na snagu od prvog siječnja. Sudeći po platežnoj moći Osječana, ovo je još jedan udar na njihove džepove, tvrde iz političke platforme Možemo.

Možemo: ''Veća subvencija bi javni prijevoz učinila pristupačnijim za sve građane''
Možemo: ''Veća subvencija bi javni prijevoz učinila pristupačnijim za sve građane''

- Ovaj potez pokazuje da grad Osijek nema dugoročnu politiku kojom bi stimulirao jeftini javni prijevoz, a radi gospodarskog razvoja, radi dobrih uvjeta za studiranje, radi socijalne osjetljivosti i ponajviše radi zelenih ekoloških politika. Ova obična karta košta nevjerojatnih 69%, zatim karta za nezaposlene bez nadoknade je išla gore otprilike 101%, srednjoškolske karte za 119% i karte za tvz. „visoke mirovine“ su za 126% otišle gore, kaže vijećnica političke platforme Možemo Osijek Katarina Kruhonja.

 

Upravo u tim apsolutnim vrijednostima smo, kažu, među najskupljim gradovima u Hrvatskoj, pa su cijene u Osijeku usporedili s onima u drugim velikim gradovima.

 

 

- Obična karta recimo, jednokratna, je u Osijeku 0,18% prosječne plaće, dok je u Zagrebu 0,11%, u Splitu 0,10%, u Rijeci 0,15% i u Zadru 0,17%. Opća karta, onaj tvz. mjesečni pokaz u Osijeku iznosi 4,9% prosječne plaće, dok je u Zagrebu 4%, u Splitu 3,25%, u Rijeci 4,32%, a u Zadru 4,25%, dodaje Kruhonja.

 

Smatraju kako je cijene karata javnog prijevoza nužno korigirati, ali i uskladiti s uslugama, potrebama i realnim mogućnostima građana. A važno je, kažu, obratiti pozornost i na socijalno osjetljive skupine među kojima su i studenti na koje se nije mislilo u ovom „studentskom gradu“.

 

 

Dosad su studentske karte za prvu zonu u Osijeku koštale oko 120 kuna, a sa subvencijom 84 kune. Jučer sam provjerio u gradskoj blagajni hoće li biti subvencije, nisu mi znali reći jer ne znaju. Bez subvencije je porasla na 30 eura, a sa subvencijom, ako je bude će biti 21euro. Ja osobno znam nekolicinu studenata koji su rekli da i sa subvencijom neće moći platiti tu kartu, a kamoli bez nje, kaže student Leo Tumbas.

A sve je, kako kažu, došlo kao grom iz vedra neba i bez ikakve najave prvog čovjeka grada.

Zapravo bismo htjeli ukazati i na određeno bahato ponašanje koje se ogleda u tome da gradonačelnik koji u godišnjem proračunu ima 2,8 milijuna kuna za informiranje građana o ovoj situaciji nije niti upozorio, najavio građanima niti obrazložio zašto je podržao ovako drastično povećanje cijena, kaže Kruhonja.

Ističu kako bi građanima Osijeka pomogla i subvencija koja godinama nije povećana i koja bi javni prijevoz učinila pristupačnijim za sve.