- Ovaj potez pokazuje da grad Osijek nema dugoročnu politiku kojom bi stimulirao jeftini javni prijevoz, a radi gospodarskog razvoja, radi dobrih uvjeta za studiranje, radi socijalne osjetljivosti i ponajviše radi zelenih ekoloških politika. Ova obična karta košta nevjerojatnih 69%, zatim karta za nezaposlene bez nadoknade je išla gore otprilike 101%, srednjoškolske karte za 119% i karte za tvz. „visoke mirovine“ su za 126% otišle gore, kaže vijećnica političke platforme Možemo Osijek Katarina Kruhonja.
Upravo u tim apsolutnim vrijednostima smo, kažu, među najskupljim gradovima u Hrvatskoj, pa su cijene u Osijeku usporedili s onima u drugim velikim gradovima.
- Obična karta recimo, jednokratna, je u Osijeku 0,18% prosječne plaće, dok je u Zagrebu 0,11%, u Splitu 0,10%, u Rijeci 0,15% i u Zadru 0,17%. Opća karta, onaj tvz. mjesečni pokaz u Osijeku iznosi 4,9% prosječne plaće, dok je u Zagrebu 4%, u Splitu 3,25%, u Rijeci 4,32%, a u Zadru 4,25%, dodaje Kruhonja.
Smatraju kako je cijene karata javnog prijevoza nužno korigirati, ali i uskladiti s uslugama, potrebama i realnim mogućnostima građana. A važno je, kažu, obratiti pozornost i na socijalno osjetljive skupine među kojima su i studenti na koje se nije mislilo u ovom „studentskom gradu“.
- Dosad su studentske karte za prvu zonu u Osijeku koštale oko 120 kuna, a sa subvencijom 84 kune. Jučer sam provjerio u gradskoj blagajni hoće li biti subvencije, nisu mi znali reći jer ne znaju. Bez subvencije je porasla na 30 eura, a sa subvencijom, ako je bude će biti 21euro. Ja osobno znam nekolicinu studenata koji su rekli da i sa subvencijom neće moći platiti tu kartu, a kamoli bez nje, kaže student Leo Tumbas.
A sve je, kako kažu, došlo kao grom iz vedra neba i bez ikakve najave prvog čovjeka grada.
- Zapravo bismo htjeli ukazati i na određeno bahato ponašanje koje se ogleda u tome da gradonačelnik koji u godišnjem proračunu ima 2,8 milijuna kuna za informiranje građana o ovoj situaciji nije niti upozorio, najavio građanima niti obrazložio zašto je podržao ovako drastično povećanje cijena, kaže Kruhonja.
Ističu kako bi građanima Osijeka pomogla i subvencija koja godinama nije povećana i koja bi javni prijevoz učinila pristupačnijim za sve.