Na osječkim ulicama nakon pet godina ponovno pauk. Na posljednjoj sjednici Gradskog vijeća podignute su i kazne za nepropisno parkiranje na zelenim površinama na 150 eura, pa u gradskoj upravi ovo pozdravljaju kao veliki korak naprijed za održavanje komunalnog reda, ali i manju gužvu u prometu.
- Ono što bih još istaknuo dakle brojke koje su, rekao bih relativno zanimljive, u 2020. godini bilo je točno1750 naplaćenih kazni na temelju parkiranja na javnim zelenim površinama i prometnih prekršaja, u prošloj godini 2022. imamo gotovo 11 000 naplaćenih kazni, dakle to vidimo da je iznimno veliki rast, kaže zamjenik gradonačelnika Osijeka Dragan Vulin.
I broj komunalnih i prometnih redara povećan je s osam na petnaest, dodao je zamjenik gradonačelnika. A umjesto dosadašnjih privatnih koncesionara koji se i nisu pokazali kao najbolje rješenje posao pauk službe preuzeo je osječki Unikom u kojem za sada ne planiraju dodatna zapošljavanja.
- Što se tiče djelatnika, za sada ćemo krenuti sa sedam djelatnika, voditeljem, dva administratora i četiri radnika baš na kamionu, i pokrivat ćemo, imat ćemo i dežurstvo osim radnog vremena, znači ukoliko je neka hitna intervencija moći ćemo izaći i pokupiti to vozilo koje je nepropisno parkirano, to će možda malo manje biti takvih situacija sada dok nema tramvaja, ali kada se vrati sigurno da će biti više takvih situacija, kaže direktor Unikoma Igor Pandžić.
Iznos koji će nesavjesni vozači morati platiti za premještanje vozila iznositi će sto eura, no ukoliko do svog automobila stignu dok ga pauk još nije odvezao, pokušaj podizanja koštati će ih pedeset eura. Teretna vozila i autobusi koje pauk ne može podignuti umjesto toga dobiti će takozvane „lisice“ na kotačima, a cijena za njihovo uklanjanje iznositi će 120 eura, odnosno 60 za pokušaj. Skladištenje vozila koštati će deset eura po danu.
- Imat ćemo i dnevnu ležarinu ovdje na Biljskoj cesti, tu kod nas na Kompostani jer ne možemo znati kada će neki automobili, kada će vlasnik doći po automobil, naravno da ima period od 24 sata kada se može pokupiti bez ležarine, ali za sve ostalo van toga će se naplatiti sukladno cjeniku, ističe Pandžić.
Poučeni iskustvima ranijih koncesionara u Unikomu će svako premještanje vozila dobro dokumentirati.
- Naši zaposlenici koji rade imaju kamere koje će biti priključene na njihovo radno odijelo, i svako se vozilo slika prije nego što se podigne, dakle to je procedura koja je detaljno opisana u toj našoj odluci, nisam to sada rekao, znači mi prvo poslikamo sve i video nadzorom se bilježi cijeli slučaj dizanja paukom, tako da ćemo jasno vidjeti da li je on oštećen što se može dogoditi naravno pri podizanju, ili je bio oštećen i prije, kaže Pandžić.
U Unikomu kažu i kako će sva premještanja obavljati na temelju naloga komunalnih redara ili policije, pa građani mogu ovim službama dojaviti ukoliko primijete nepropisno parkirano vozilo. Preostaje samo vidjeti hoće li novi osječki pauk uistinu uklanjati sva nepropisno parkirana vozila, uključujući i ona skupocjena i službena, ili će i u ovom slučaju neki biti „jednakiji od ostalih“.