STV Live
Utorak, 17. prosinac 2024.
6°C
"Izaberi posao koji voliš, i nećeš morati raditi ni dana u životu" -Konfucije

Osječko-baranjska

PROJEKT SE BLIŽI KRAJU: Do kraja lipnja gotova obnova Željezničkog kolodvora Osijek

Umjesto reprezentativnog ulaza u najveći slavonski grad osječki željeznički kolodvor unazad nekoliko desetljeća bio je nažalost ruglo. Srećom, projekt njegove obnove polako, ali sigurno bliži se kraju te bi kolodvor početkom ljeta trebao zasjati u punom sjaju.

Do kraja lipnja gotova obnova Željezničkog kolodvora Osijek
Do kraja lipnja gotova obnova Željezničkog kolodvora Osijek

Davne 1898. izgrađen je Željeznički kolodvor u Osijeku, projekt poznatog austrougarskog arhitekta Ferenca Pfaffa. Doživio je kroz povijest dvije obnove, no u posljednjem dijelu 20. i početkom 21. stoljeća osječki je kolodvor nažalost postao ruglo grada. Prije gotovo dvije godine konačno je započela obnova kolodvora, a kako se radi o zaštićenom povijesnom dobru, radovi su se pokazali vrlo zahtjevnima.

- Prema zahtjevu konzervatora dakle vanjski izgled zgrade mora biti vraćen u izvorno stanje, dok je interijer zgrade obnovom prilagođen našim službenim potrebama, i budućim potrebama putnika i korisnika zgrade, kaže Tomo Dubovečak, voditelj projekta obnove Željezničkog kolodvora Osijek.

Ukupni iznos troškova radova iznosi nešto manje od četiri milijuna eura, a u cjelosti se financira od strane HŽ Infrastrukture putem kredita. Obnova kolodvora je prema riječima voditelja projekta 90% dovršena, te bi kolodvor trebao biti otvoren tijekom lipnja. Napretkom radova su zadovoljni u gradu Osijeku i Osječko-baranjskoj županiji.

- Do sada smo imali zgradu željezničkog kolodvora koja je bila, ja bih rekao u neprimjerenom i derutnom stanju, koja ne priliči jednom gradu veličine poput Osijeka, tako da mi je ovo izuzetno drago vidjeti. Ono što također tu treba istaknuti da je za putnike koji dolaze vlakom prvi kontakt, vizualni dojam Osijeka upravo zgrada željezničkog kolodvora, i zato mi je izuzetno bitno da više neće izgledati onako derutno nego da će biti ovako lijepa, nova i funkcionalna, kaže gradonačelnik Osijeka Ivan Radić.

- Vrlo bitan projekt prije svega zbog uređenja samog objekta i funkcionalnosti samog objekta koji je bio stvarno u derutnom stanju kojem je bila potrebita obnova. Obnova je pri kraju, kao što vidite i ono što je ključno reći, to je da je uvijek onima koji dolaze u Osijek, a dolaze vlakom, prvi susret s gradom, prvi susret s Osječko-baranjskom županijom upravo zgrada kolodvora, kaže župan osječko-baranjski Ivan Anušić.

U HŽ Infrastrukturi ističu kako ovo nije jedini njihov projekt na istoku Hrvatske, niti u Osječko-baranjskoj županiji.

- Mi smo ovih dana i završili izgradnju kolodvorske zgrade i pothodnika u Laslovo-Korođ, završavamo modernizaciju devet željezničko-cestovnih prijelaza na području županije. U planu je, danas ili sutra potpisujemo ugovor za modernizaciju 95 na području cijele Hrvatske, od kojih 11 će bit modernizirano u Osječko-baranjskoj županiji, osim toga pripremamo i dokumentaciju za prilagodbu kolodvora u Erdutu, u smislu Schengena, kaže predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić.

Dodao je i kako HŽ Infrastruktura trenutačno ima aktivnih projekata u vrijednosti od milijardu i pol eura, a do 2032. godine planira se pokrenuti još 5 milijardi eura vrijedne projekte. Gradonačelnik Osijeka Ivan Radić, pak najavio je danas kako će uskoro otkriti više detalja o velikom projektu denivelacije kružnog toka na osječkoj obilaznici kod čvora Frigis.