Gospođa Ljubica živi na jednom od najviših katova zgrade u osječkoj ulici Kneza Trpimira. Kaže kako njeno grijanje ne radi već cijelu jesen, a jedini predah od hladnoće pronalazi u šetnji gdje je toplije nego unutra, ili u kupaonici.
- Zima mi je i imam dosta godina, dosta bolesti i još kad se ne grije još je gore, grozno nešto. Nema grijanja uopće, hladni radijatori, ja imam samo dva radijatora u jednoj i drugoj sobi i jako mi je zima. Uključujem u kupatilu grijalicu i onda se grijem, kaže stanarka Kneza Trpimira 1c Ljubica Vukčić.
Toplinski sustav ne funkcionira od prvoga dana kada je pušteno gradsko grijanje, tvrde i drugi stanari zgrada u Ulici Kneza Trpimira. Kažu kako su razgovarali i s brojnim drugim Osječanima, te kako je ovaj problem prisutan od Retfale, preko Vukovarske ulice, Trpimirove, Vijenca Ivana Meštrovića, do Sjenjaka.
- Ja sam na devetom katu, svaki dan odzračujem bar tri-četiri puta i po sat vremena možda izdrži i gotovo. Ponovno povuče zrak i mogao bih tako cijeli dan kraj njega stajat i šarafat. Ali je problem i što i donji katovi, stanari me zovu svaki dan. Ja zovem dolje, pa oni dođu pa nešto malo odzrače, i opet se to vrati drugi dan, tako da nema svrhe uopće u tome, kaže nam predstavnik stanara Kneza Trpimira 1b Branko Pušetić.
- Na devetom svaki drugi dan se puni radijator, od tog zraka se ispušta i počne grijat, već nakon dva-tri sata je hladan, i to je već tri-četiri puta rađeno. Grijanje i toplanu sam zvala jednom i glupo mi je da mi plaćamo iz pričuve ono što mi nismo odgovorni, kaže stanarka Slavica Antić.
- Naš sustav je prazan od zraka, ispušten je zrak, sve, znači voda je u radijatorima, čim pustimo sustav gradske toplane nakon deset minuta dođe do začepljenja sustava sa zrakom, i poslije toga moramo krenuti ponovno na odzračivanje sustava, da li na svojim radijatorima, ili u podstanici. Međutim događa se to da, evo sad prije nego što sam došao ovdje bio sam ispuštao svoje radijatore sat vremena i da je u njima bio samo zrak i vode uopće nema u našim radijatorima, kaže predstavnik stanara Kneza Trpimira 1c Darko Marđetko.
- Svojim potpisom sam garantirala ono što su mi majstori rekli, da smo spremni na grijanje. Kada je krenulo grijanje, krenuli su i problemi. Znači tu na desetom katu gdje su moji roditelji, gdje normalno svaki dan pratimo čuje se preko radijatora, svih članaka radijatora čuje se zrak, svaki puta nam je zrak nabijen. Jedanaesti kat, moji nemaju grijanje, rekla nam je predstavnica stanara na Vijencu Ivana Meštrovića 48 Tatjana Zelić.
Kažu kako će zbog svega ovoga imati trostruke troškove. Naime, osim grijanja koje plaćaju, a nemaju, moraju platiti i dolaske majstora koji su izašli na teren i obavili izvid da bi samo potvrdili da je problem u samom toplinskom sustavu, a tu su i troškovi ponovnog punjenja sustava cijelih zgrada vodom.
- Sustav je bio pražnjen tri-četiri puta, potrošili su se kubici i kubici vode koji idu na naše zajedničko brojilo, a mi opet grijanja nemamo, znači to nam je povećalo sve troškove. Druga stvar je što smo morali zvati majstore koji su ovlašteni od Zavoda za stanovanje, njihov izlazak svaki mi moramo plaćati jer smo mislili da je greška u našoj podstanici na početku, međutim shvatili smo da to nije do nas nego do gradske toplane. To isto su troškovi koje bi trebao netko platiti, kaže Marđetko.
A upit o problemima sa sustavom grijanja u Osijeku HEP Toplinarstvu uputili smo i mi. Odgovor su iz tvrtke poslali u priopćenju u kojem stoji kako su u zadnjih nekoliko dana zaprimili reklamacije vezano za lošiju kvalitetu grijanja, a u određenim slučajevima i prestanak grijanja na pojedinim mjestima. Tvrde kako je to uobičajeno na početku svake sezone grijanja, te kako su navedene poteškoće posljedica izvođenja radova i pražnjenja unutarnjih instalacija u vremenu izvan ogrjevne sezone. Dodaju i kako je odmah po zaprimanju reklamacija njihova dežurna služba izvršila uvid na terenu i pristupila hitnom otklanjaju uzroka poteškoća. Njih su, tvrde u većini sučajeva otklonili na način da su očistili hvatače nečistoća u toplinskim podstanicama ili odzračili nakupine zraka koje uzrokuju prekide grijanja na najvišim dijelovima unutarnjih instalacija centralnog grijanja. Napominju da krajnji kupci koji imaju poteškoće s kvalitetom grijanja iste mogu prijaviti od 0 do 24 sata Dežurnoj službi HEP-TOPLINARSTVA d.o.o. Pogon Osijek na besplatni telefon 0800 1003.
No, sugovornici s početka naše priče kažu i kako su, naravno sve svoje probleme prijavili HEP-u, odnosno Toplani.
- Tu su, što kaže kolega i stariji ljudi, nema grijanja, ludujemo svi skupa, zovu se, ali nema pomoći, mi na sve načine. Ja ne mogu reći da Toplana majstori ne izađu, pogledaju, međutim ne mogu ništa napraviti, jednostavno ostalo je u sistemu puno zraka koji ne možemo ga istjerati, kaže Zoran Batnožić, predstavnik GČ Tvrđa.
Dodajmo i kako smo odgovor HEP Toplinarstva u kojem tvrde da je većina problema otklonjena zaprimili jučer, no u današnjem razgovoru Osječani su nam potvrdili kako su itekako još prisutni. Kao da poskupljenja energenata nisu dovoljna, čini se kako je pred Osječanima vrlo hladna zima.