STV Live
Ponedjeljak, 05. prosinac 2022.
9°C
"Učinite svaki dan svojim remek djelom." -J. Wooden

Hrana kao lijek

HRANA KAO LIJEK: Zašto ne možemo smršaviti?

Da bi došlo do mršavljenja, moramo doći do tzv. negativne energetske ravnoteže. Ljudi ne shvaćaju da je naš organizam vrlo jednostavan, poput stroja.

Zašto ne možemo smršaviti?
Hrana kao lijek

Znači onoliko koliko unosimo, da bismo mršavjeli mi bi trebali više trošiti. Naravno da tu ne treba pretjerivati. Neki ljudi će pomisliti: "ok, izračunat ću si, pola sata ću bit na orbitreku, to je toliko i toliko kalorija i onda smijem pojestI nešto manje od toga."

Naš organizam isto troši na disanje, na rad srca, odnosno potrebe bazalnog metabolizma. Na to se računa još dodatna fizička aktivnost i eventualno oboljenje ako postoji. To sve skupa za žene ispadne oko 2000 kilokalorija, za muškarce oko 2500. Međutim, ako želimo smršaviti taj broj bi trebao biti nešto malo niži, ali svakako ne bi se trebalo ići ispod tih potreba bazalnog metabolizma da ne bi narušili svoje zdravlje, što znači da kod žena nikako ne bi trebalo ići ispod 1300 do 1500, a kod muškaraca između 1600 do 2000 kilokalorija dnevno.

Ono još zašto ljudi ne mršave svakako je korištenje preparata. Sve češće u današnje vrijeme ljudi će naručitI Slims ili tako nešto i pri tome neće napraviti ništa drugo. Neće promijeniti prehrambene navike, neće povećati fizičku aktivnost, znači samim time unose jednako hrane koliko su unosili i prije, a ta jedna tableta neće im, nažalost, nikako pomoći. Eventualno će to ići unutar mjesec dana kilogram, što je zanemarivo i tu tada dolazi do nezadovoljstva.

Isto tako, možete promijeniti prehrambene navike, ali ukoliko ne uvedete fizičku aktivnost, neće ići kako bi trebalo. Ista stvar je i s obrnutim. Svjedoci smo kako ljudi vise u teretanama svakodnevno sat-dva i onda dođu kući pojedu sve što im dođe pod ruku. Naravno da ni tako neće smršaviti. I naravno da postoje određena oboljenja, prije svega hormonska, metabolička, koja mogu usporiti mršavljenje.

Međutim, to se liječi i to je dosta nizak postotak kod pretilih osoba. Kod osoba koje su pretile mora doći do gubitka masnog tkiva. Mišićno tkivo se ne može toliko povećati da će se oni baš udebljati, ali kod osoba koje imaju normalnu tjelesnu masu ili koji kilogram viška, da to je vrlo često. Znači, masno tkivo se gubi, mišićno tkivo se dobiva. Mišićno tkivo je puno teže nego što je masno i u pravilu ispada da smo se udebljali no nismo, formiramo se, što se prije svega može vidjeti po centimetrima u struku, stomaku, bedrima...